Brödutvärdering

Brödbakningen gick tokbra idag. Gjorde tre olika sorters bröd. Det första (stora bilden) brödet fick jäsa över natten. De andra brödet fick bara jäsa i 50 min. Och baugetterna som inte finns med på bild fick jäsa i tre timmar. Dom första bröden var så tokgoda att man bara avled lite i munnen. De andra brödet blev inte fullt lika gott, de var smaksatt med kummin och jag är kanske inte ett fan av just kummin men nog kan en brödskiva slinga ner. Baguetterna var smaksatta av rosmarin, man skulle ha i oliver också men eftersom oliver absolut inte har tillåtelse att vara i min mun skippade jag dom. Brödet blev hur som helst gott fast man kunde ha tagit lite mindre rosmarin! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback