Tankar och drömmar går ihop

Den senaste tiden har jag tänkt mycket på min granne. Allt som hände dom där fyra åren. Vems fel det var. Mitt? Hans? Ingens? Jag har försökt reda ut alla tankar jag haft genom åren. det är ändå åtta år sedan allting startade så det har blivit lite tankar och en hel del ångest. Jag har försökt lista ut alla varför? Varför det hände? Varför jag gick dit? Varför? Varför? Varför. 

Dessa tankar har lett till att jag drömt väldigt mycket. Drömt hel knasiga drömmar. Drömmar som handlat om detta och drömmar som handlat om något helt annat. 

I natt har jag drömt flera olika drömmar. Allt från jobbet. Till vänner. Till jobbiga saker. Till släktingar. Och så vidare. Har nog aldrig haft en sån här natt förut. För det har verkligen varit drömmar genom hela natten. Annars brukar man ju drömma en dröm sen är det bara svart. Men nu har jag ingen svart lycka. Någonstans. 

Väldigt märkligt.

Men man säger ju att genom drömmar bearbetar man saker. Och det är nog just de jag gör. Bearbetar. Bearbetar alla jobbiga händelser. Alla goda händelser. Allt kring jobbet. Allt kring vännerna. Glädje. Sorg. Skratt. 

Tankar och drömmar går ihop. Ju mer jag tänker, ju mer drömmer jag. 

I och med denna drömnatt har jag känt mig alldeles tom. Har inte haft några riktiga känslor på hela dagen. Skönt på ett sett men inte på ett annat. 

I natt hoppas jag på en drömlös natt. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback