Dream

missy Higgins hon är lite sådär som solen och underbara vädret igår: jag bara älskar henne.

jag sitter och funderar över mitt liv. Dåtid som nutid och tillsist framtid. Min dåtid är inte den bästa, jag skulle vilja ha den ogjord många gånger. Speciellt mellan 11-17 kanske 18. Men också en del före 11 års åldern. Men samtidigt kan man inte göra om något som redan har varit. Då kommer man till nutiden. Jag är relativt nöjd med mitt liv nu. Jag tar studenten snart, jag har jobb och i sommar ska jag och min vän åka itll Peace&Love och jobba. Två saker som jag längtar så himla mycket efter. Ena saken som jag sätt fram emot hela livet. Studenten. Slut på skola. Slut på allt elände den drar med sig. Men även slut på allt underbart den drar med sig. Kompisarna. Skratten. Umeå. Åh, denna stad. Vad jag trivs där. Jag skulle vilja bosätta mig där på en gång. Men det går inte. Eftersom jobbet är i Bureå. Men jag känner, vad tusan ska jag göra i Bureå. Dom flesta av kompisarna bor i Skellefteå eller är där typ jämt. Men vad ska jag göra i Skellefteå när jag inte ens trivs där. När jag tycker de bara är en pundarstad som medför en jävla massa strul och tråkigheter. Nej, jag vill inte bo kvar i Skellefteå. Men vart ska jag då ta vägen? Framtiden. Vad ska jag göra av mitt liv? Jag har planer för hösten och ett år framöver. Men sen då? Ska jag plugga vidare? Till vad? Vad vill jag bli? jag har drömt om Psykolog, Journalist, Fotograf. Men Psokolog vill jag inte bli längre, jag måste ta tag i mina egna problem innan jag kan lösa någon annans. Journalist eller fotograf har jag ingen lust med. Men ska jag ut och resa då? Men då är frågan, vart ska jag få pengar ifrån? Ska jag fortsätta att jobba utomlands? Eller ska jag sätta mig ner i Sverige någonstans? Men vart? och då kommer frågan igen, vad ska jag jobba med? Vad vill jag bli?
Tretusen frågor. Och jag har inte ett svar på en enda. Men jag ser framemot framtiden. jag är nyfiken på hur den blir. vart jag bosätter mig. vad jag gör. vilka människor jag träffar. Jag vill skapa mig själv en bra framtid. Och jag börjar redan nu med att inte ta in fler idioter i mitt liv än vad jag redan har och har haft. Jag är färdig med dom och dom har ingenting i mitt liv att göra. Jag väljer människor som jag vet är snälla, trevliga och som ger mig glädje. Det är vad mina vänner idag ger mig, och så mycket mer också. Ni är bäst:)

Svammel svammel svammel.

Kommentarer
linnéa säger:

allt löser sig med tiden, även framtiden. ait?:) du ska se att när allt kommer omkring så kommer du inte sitta tomhänt. varken med jobb eller pengar, och om du vill plugga vidare så kommer du hitta något som klickar. lovar:)

2011-05-23 | 08:15:55
Bloggadress: http://linnejajo.blogg.se/
angelicaaa säger:

jag håller verligen med dig. Det är verkligen inte lätt att få svar på alla frågor men du har i alla fall en ljus framtid framför dig och kom gärna och bosätt dig i umeå! :)

2011-05-23 | 18:18:22
Bloggadress: http://oggii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback