intressant fakta om min säng.

Min säng har nog ett eget liv. Den vill som inte riktigt som jag och gör som den själv vill. Varför? Jo de ska jag berätta för er.
För det första så är madrassen i bäddmadrassen (eller vad de heter, ni vet den där tunna madrassen som ligger ovanför själva sängen) alldeles för stor för överdraget då jag tvättade överdraget förra veckan. Så tre av dom fyra kanterna är buckliga. Inte allt för skönt att sova på den måste jag säga.
Sen är det placeringen av bäddmadrassen. Just nu är den alldeles för långt ner. De gör så att jag själv ligger utanför sängen med fötterna vilket jag absolut inte gillar. Någon kan nämligen ta tag i mina fötter och dra i dom. Huvvaligen vad läskigt. Och ifall jag skulle lägga till madrassen som jag vill ha den så åker den ner lika fort igen så det ger inget att jag lägger den på rätt plats.
Tredje grejen med min säng är mitt lakan. De kan vara huller om buller i sängen. Fast det har blivit mindre med de nu för tiden fast jag rör på mig mer nu än förrut. Förr så låg jag på samma sida hela natten, men nu om nätterna är jag som en slingerorm som bara far runt. I fredags när jag sov i stugan så somnade jag åt ena hållet och vaknade åt andra hållet.
Sen är det mina kuddar. Ena är jätte oskön. tjock men platt. De är en sån här knölkudde som typ ska vara bra för nacken eller vad den nu ska vara bra för. Min nacke gillar den då inte. Den andra kudden som är favoriten av dom två, jag har inte så stort val i och för sig om vilken som är favoriten men ändå, den håller på att göra sitt. de läker fjädrar ur den, den är bucklig fast på ett bättre sätt än den andra, ena sidan är tjock och skön medans den andra är bara tyg och några enstaka fjädrar, den har tappat sin glans helt enkelt.
Och mitt täcke har ungefär som favvokudden. Läker fjädrar, tyg här, fjädrar där, och sen ett stort tygområde och sen lite fjädrar igen. Men jag gillar ändå täcket för de har som hängt med rätt länge.
Åter till själva sängen, benen på sängen håller på att ge upp också. snart åker dom nog bort.
Men trotts att sängen lever sitt eget liv, inte mår så himla bra, och helst skulle behöva bytas ut så älskar jag den. den är så himla mjuk och go. och jag sover för jäkla gott i den. :)
puss på min säng helt enkelt och nu ska jag faktiskt ta och sova i den!
Godnatt!
typ en som jag har. helt braig säng!

Kommentarer
linnéa säger:

hahahahha... vilken underbar säng du har!

2011-08-30 | 08:59:54
Bloggadress: http://linnejajo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback